Szkrabki youtube Szkrabki google plus

Kadra

Kadra

Zadaniem nauczyciela jest bycie przewodnikiem, który towarzyszy w naturalnym odkrywaniu dziecięcych predyspozycji i uzdolnień. Wierzymy, że sposób, w jaki dzieciom przekazywane są podstawowe wartości, oraz rozbudzany jest zapał do gromadzenia i przyswajania wiedzy, ma wpływ na to, jakimi staną się w przyszłości uczniami, pracownikami, rodzicami, partnerami.

W pracy z dziećmi nauczyciele skupiają się na mocnych stronach i zdolnościach każdego dziecka, starając się odkryć preferowane przez nie sposoby uczenia się. Świadomie dobierają metody i środki nauczania, organizując przestrzeń edukacyjną w taki sposób, by odpowiadała indywidualnym potrzebom, a jednocześnie wspomagała rozwój grupy.

Nasi nauczyciele to osoby, dla których praca jest pasją, ciągle doskonalący się zarówno poprzez studia podyplomowe jak i warsztaty. Wszyscy wychowawcy posiadają kwalifikacje do nauczania dzieci w wieku przedszkolnym i systematycznie odbywają szkolenia z zakresu pierwszej pomocy. Przedszkole stara się prowadzić politykę kadrową, mającą na celu długofalową współpracę z nauczycielami.

CZYTAJ WIĘCEJ

 

Agnieszka Bednarkiewicz-Sowińska - prezes zarządu fundacji ETO

Agnieszka Bednarkiewicz-Sowińska - prezes zarządu fundacji ETO

Prezes Zarządu Fundacji Ewangelickie Towarzystwo Oświatowe. Absolwentka Wydziału Rolniczego SGGW, w ramach studiów podyplomowych ukończyła Pedagogikę, Informatykę dla nauczycieli, Matematykę,  Przygotowanie kadry do prowadzenia kształcenia na odległość (e-learning), oraz Zarządzanie Oświatą na UW. Pracowała jako nauczycielka w gimnazjum, była wicedyrektorem w szkole społecznej STO. W roku 2001 uzyskała tytuł nauczyciela dyplomowanego. Jest twórcą międzygminnego konkursu matematycznego „Trapez” i współorganizatorem warszawskiego konkursu matematycznego „Stożek”. Laureatka Nagrody Burmistrza gminy Włochy, Nagrody Mazowieckiego Kuratora Oświaty i licznych wyróżnień. W latach 90 członek Komitetu Parafialnego przy parafii Świętej Trójcy w Warszawie. Członek Rady Parafialnej obecnej kadencji. Mężatka, ma córkę Annę Magdalenę, absolwentkę Wydziału Europeistyki i Wydziału Prawa oraz wnuczkę Julię i wnuka Kazimierza.

CZYTAJ WIĘCEJ

 

Małgorzata Kwiatkowska - członek zarządu fundacji ETO

Małgorzata Kwiatkowska - członek zarządu fundacji ETO

Absolwentka Wydziału Pedagogicznego UW, nauczycielka edukacji wczesnoszkolnej i przedszkolnej, pedagog społeczny. Wiele lat spędziła poza Polską – mieszkała w Etiopii, Belgii i Holandii, stykając się z różnymi kręgami kulturowymi i systemami oświatowymi. Założycielka Polonijnego Stowarzyszenia Kulturalno – Oświatowego „Osstoja” w Holandii oraz działającej przy nim Polskiej Szkoły i Klubu Malucha. Mężatka, mama Hani, Zosi oraz Jagny.

CZYTAJ WIĘCEJ

 

Agnieszka Schaitter – dyrektor przedszkola

Agnieszka Schaitter – dyrektor przedszkola

Bycie pedagogiem, to nie tylko wykonywanie zawodu, czy realizowanie pasji. To styl życia, który łączy w niezawodną całość takie wartości jak szacunek, dobro, piękno i prawda, z umiejętnością patrzenia na świat oczami dziecka. Jestem przekonana, że od dzieci możemy nauczyć się nie tylko szczerości i autentyczności, ale przede wszystkim bezgranicznej radości, jaka towarzyszy im w poznawaniu świata.

Buduję więzi oparte na zrozumieniu, zaufaniu i poczuciu bezpieczeństwa, poprzez szacunek do każdego dziecka, jego myśli, wyborów, decyzji, pracy, jaką wkłada w codzienne odkrywanie świata, a także niepowodzeń i zmagań, które temu towarzyszą. Dążę do wszechstronnego rozwoju moich podopiecznych. Słucham, obserwuję i wierzę, że szczerość i zaufanie, jakim obdarzają mnie dzieci, owocuje możliwością dogłębnego poznania ich potrzeb, na które jako nauczyciel, chcę odpowiadać jak najlepiej. Uważam, że największą radość przynosi pokonanie trudności, opanowanie nowych umiejętności, osiągnięcie choćby najmniejszego celu. Traktuję dzieci poważnie, staram się dawać wskazówki i pomagać odnaleźć własną drogę. Pozwalam na samodzielność, która uczy dojrzałości i odpowiedzialności.

CZYTAJ WIĘCEJ

 

Ewa Janus - wicedyrektor przedszkola, metodyk i pedagog

Ewa Janus - wicedyrektor przedszkola, metodyk i pedagog

Skończyłam studia pedagogiczne (pedagogika wczesnoszkolna i pedagogika przedszkolna), terapię pedagogiczną ze wczesnym wspomaganiem rozwoju dziecka oraz studia filozoficzne (ze specjalnością historia filozofii), jak również wiele specjalistycznych kursów i szkoleń. I z pewnością nie powiedziałam jeszcze ostatniego słowa w tej kwestii.

Mimo to (a może właśnie dlatego) uważam, że moim największym atutem w pracy nauczyciela jest dobra pamięć. Doskonale pamiętam, jakie to trudne, skomplikowane i pełne wyzwań zadanie – być dzieckiem. Uparcie szukam wielu stron i perspektyw tej samej sytuacji, bo ludzie przecież tak pięknie się od siebie różnią.

CZYTAJ WIĘCEJ

 

Elwira Wolska - gimnastyka, zumba

Elwira Wolska - gimnastyka, zumba

Pasjonatka tańca i wulkan energii.

Instruktor Rekreacji Ruchowej ze specjalnością TANIEC, instruktor ZUMBA Fitness, Zumba Kids i Zumba Kids Jr., animator czasu wolnego. Absolwentka AWF Warszawa ze specjalizacją Fitness - nowoczesne formy gimnastyki. Posiada wieloletnie doświadczenie w prowadzeniu zajęć ruchowych, zarówno z dziećmi jak i dorosłymi.

Elwira od kilku lat zasila Olosportowe szeregi. Zimą na alpejskich stokach w rytm ZUMBY rozgrzewa naszych małych narciarzy i ich rodziców, zaś na letnich wyjazdach prowadzi grupę taneczną i porywa do tanecznego szaleństwa na hawajskim party. Elwira jest przemiła i energiczna, dzieci ją uwielbiają. W różnorodny sposób przekazuje wiedzę, pomaga kształcić umiejętności taneczne, poczucie rytmu i koordynację ruchową, motywuje swoich podopiecznych i uczy pracy w zespole.

Elwira poprowadzi zajęcia gimnastyki ogólnorozwojowej z elementami korektywy oraz zajęcia Zumba Kids.

CZYTAJ WIĘCEJ

 

Katarzyna Giedroyć - lektor języka angielskiego

Katarzyna Giedroyć - lektor języka angielskiego

Mam na imię Kasia i jestem lektorem języka angielskiego w przedszkolu Szkrabki. Ukończyłam pedagogiczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim na kierunku Graduate Programme in Teaching English to Young Learners. Nauczaniem języka angielskiego zajmuję się zawodowo od 2016 roku. Jestem kreatywną i bardzo optymistyczną osobą, która uwielbia pracę z dziećmi. Bardzo cieszą mnie sukcesy, które odnoszą moi uczniowie, ich zaangażowanie, radość i uśmiech. Każde dziecko jest inne, ale każde jest tak samo ważne, dlatego podstawą w pracy jest dla mnie indywidualne podejście. Moim priorytetem jest wydobycie z każdego ucznia drzemiącego w nim potencjału. W wolnym czasie lubię uczyć się języków obcych, podróżować i uprawiać sport.

CZYTAJ WIĘCEJ

 

Jacek Binkowski - logopeda

Jacek Binkowski - logopeda

Ukończyłem studia licencjackie i magisterskie na kierunku Logopedia Ogólna i Kliniczna na Uniwersytecie Warszawskim. Dalej kształcę się i rozwijam w tym kierunku, biorąc udział w różnorodnych szkoleniach.

Z dziećmi pracuję już od kilku lat i muszę stwierdzić, że jest to praca dla mnie idealna. Dziecięca radość i kreatywność sprawia, że na każdych zajęciach wpadają mi do głowy nowe pomysły i sposoby na naukę poprzez zabawę. Na zajęciach rysujemy, malujemy, robimy śmieszne minki, gramy w gry. W relacji dziecko – terapeuta niezwykle ważna jest atmosfera podczas spotkania. Maluch musi czuć się bezpiecznie i komfortowo, bo tylko wtedy jesteśmy w stanie osiągnąć nasz wspólny cel. Praca z dziećmi daje mi dużo satysfakcji. Dzięki temu każdego dnia chodzę do pracy z uśmiechem na twarzy.

CZYTAJ WIĘCEJ

 

Paulina Kurzawińska - psycholog

Paulina Kurzawińska - psycholog

Uwielbiam dziecięcą szczerość w okazywaniu emocji i spontaniczną zabawę, która w pełni  obrazuje naturę przedszkolaka. Podczas zajęć z dziećmi staram się zapewnić im przestrzeń na bycie sobą oraz poznaję ich zasoby, które stają się fundamentem dalszego rozwoju zarówno interpersonalnego, jak i intrapsychicznego. W swojej pracy z dziećmi i rodzicami kieruję się  tzw. triadą rogersowską: autentycznością, empatycznym zrozumieniem oraz akceptacją. 

Ukończyłam studia psychologiczne na Uniwersytecie Warszawskim. Obecnie uczę się w szkole psychoterapii integracyjnej. Od kilku lat pracuję jako psychoterapeuta dzieci i młodzieży oraz trener umiejętności społecznych.

Prywatnie lubię podróżować, słuchać muzyki soul oraz oglądać ambitne kino.

CZYTAJ WIĘCEJ

 

Wychowawcy grup

Katarzyna Basiakowska - nauczyciel wychowania przedszkolnego

Katarzyna Basiakowska - nauczyciel wychowania przedszkolnego

Ukończyłam studia licencjackie na kierunku - Wychowanie przedszkolne z edukacją wczesnoszkolną na Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.  Aktualnie uczęszczam na studia magisterskie na kierunku Surdopedagogika. Wybierając studia pedagogiczne kierowałam się przede wszystkim chęcią pracy z dziećmi, ponieważ przebywanie pośród nich daje mi wiele radości oraz motywuje do dalszych działań. 

CZYTAJ WIĘCEJ

 

Natalia Malarowska - nauczyciel wychowania przedszkolnego

Natalia Malarowska - nauczyciel wychowania przedszkolnego

Ukończyłam studia magisterskie na Akademii Wychowania Fizycznego oraz Studia Podyplomowe z Edukacji Wczesnoszkolnej i Przedszkolnej oraz Kwalifikacji Nauczycielskich w Warszawie. Moje szczególne zainteresowania obejmują: sport (softball, joga, wspinaczka), muzyka, języki oraz zdrowy tryb życia. Uważam, iż ważne jest by śmiać się wraz z dziećmi, a nie z nich. Słucham dzieci, z łatwością nawiązuje z nimi kontakt, jestem szczera, a dzięki temu zdobywam ich zaufanie.

CZYTAJ WIĘCEJ

 

Halina Mierzejewska - nauczyciel wychowania przedszkolnego

Halina Mierzejewska - nauczyciel wychowania przedszkolnego

W kontakcie z dziećmi najważniejsze jest dla mnie tworzenie bezpiecznej przestrzeni, w której mogą czuć się swobodnie i naturalnie. Zależy mi na budowaniu przyjaznej atmosfery w grupie opartej na szacunku i wzajemnym wsparciu. Tylko w stabilnych i spokojnych warunkach dziecko może rozwijać adekwatne poczucie własnej wartości.

CZYTAJ WIĘCEJ

 

Aleksandra Kowalska - nauczyciel wychowania przedszkolnego

Aleksandra Kowalska - nauczyciel wychowania przedszkolnego

W dzieciństwie moje koleżanki marzyły o karierze piosenkarek czy aktorek. Ja odkąd pamiętam - chciałam zostać nauczycielką. Spełniłam swoje marzenie i mam to szczęście, że teraz stanowi codzienną pracę. Staram się przede wszystkim nawiązać serdeczny kontakt z każdym dzieckiem, zrozumieć je oraz szanować indywidualność i sytuację, w której się znajduje. 

CZYTAJ WIĘCEJ

 

Katarzyna Dramińska - nauczyciel wychowania przedszkolnego

Katarzyna Dramińska - nauczyciel wychowania przedszkolnego

Każdego dnia staram się towarzyszyć dzieciom i wspierać je w przeżywaniu emocji, pokonywaniu trudności i dążeniu do samodzielności. W mojej grupie dużo się przytulamy, śmiejemy i śpiewamy, by w wesołej i domowej atmosferze badać wszystko to, co nas otacza. Korzystając z nieograniczonej wyobraźni dziecięcej wspólnie tworzymy wspaniały świat zabawy i nauki, by każdy dzień w przedszkolu był pełen radości i nowych doświadczeń. 

CZYTAJ WIĘCEJ

 

Dagmara Dziewińska - nauczyciel wychowania przedszkolnego

Dagmara Dziewińska - nauczyciel wychowania przedszkolnego

Ważne jest dla mnie, aby w mojej grupie dzieci czuły się bezpiecznie, jak w domu. Dbam o dobre relacje między rówieśnikami, poprzez swoje zachowanie uczę ich wartości, które są najważniejsze w życiu: szacunku do siebie i innych ludzi, dobra i piękna. Uczę dzieci  poprzez doświadczenia. Eksperymenty pobudzają naturalną ciekawość, dają mnóstwo radości (nie tylko dzieciom). Wspólne eksperymentowanie to doskonała zabawa, a jednocześnie nauka w łatwy i przyjemny sposób.

W swojej pracy wykorzystuje również elementy planu daltońskiego. Samodzielność w planie daltońskim oznacza, że dzieci same rozwiązują problemy, same wykonują zadania i poszukują właściwych rozwiązań. Taka praca bardzo dobrze działa na motywację. Dzieci z chęcią podejmują działania wymagające ich aktywności. Dzięki wspieraniu samodzielności uczą się obchodzić z własnymi możliwościami. Uczą się także refleksji nad własnymi działaniami, przez co doskonalą umiejętność rozwiązywania problemów w sposób samodzielny lub we współpracy z innymi. W edukacji moich małych podopiecznych wykorzystuje również metodę prof. Edyty Gruszczyk-Kolczyńskiej „Dziecięca matematyka”. Celem tej metody jest wspomaganie rozwoju umysłowego dzieci poprzez wtopienie edukacji matematycznej w działania, w codzienne aktywności. W edukacji matematycznej dzieci w wieku przedszkolnym najważniejsze są osobiste doświadczenia. To one stanowią podwalinę, z której dziecko tworzy pojęcia i umiejętności. Zamiast więc sadzać dziecko przed sobą i tłumaczyć mu bądź opowiadać – pozwólmy dzieciom działać i doświadczać.

 

CZYTAJ WIĘCEJ

 

Małgorzata Sielczak - asystent nauczyciela

Małgorzata Sielczak - asystent nauczyciela

W pracy z dziećmi i młodzieżą staram się czerpać z nauk Janusza Korczaka. Patrzeć na dziecko w sposób indywidualny, co daje możliwość zaobserwowania jego mocnych stron i opierania się na nich w jego dalszym rozwoju i wychowaniu, a także wsparcia w pozostałych obszarach. Istotnym jest dla mnie rozbudzanie w dziecku i kształtowanie postaw prospołecznych, wspieranie jego rozwoju emocjonalnego, jak również nauka samodzielności i współpracy opartej na wzajemnym rozumieniu swoich potrzeb i pomocy w ich wyrażaniu.

CZYTAJ WIĘCEJ

 

Agnieszka Mierzewska - nauczyciel wychowania przedszkolnego

Agnieszka Mierzewska - nauczyciel wychowania przedszkolnego

Co robi pies myśliwski? Myśli.
Jakie znacie pojazdy latające? – Samolot, helikopter i sanki świętego Mikołaja.
A czy pani wie, że wczoraj znalazłem w piaskownicy prawdziwą kość dinozaura?

Dzieci codziennie mnie zaskakują: oryginalnymi skojarzeniami, świeżością spojrzenia, spontanicznością. Są niezwykle ciekawe świata i pragną go odkrywać na wszystkie możliwe sposoby.

CZYTAJ WIĘCEJ

 

Sylwia Król - nauczyciel wychowania przedszkolnego

Sylwia Król - nauczyciel wychowania przedszkolnego

Chęć poznania otaczającego świata, kreatywność oraz pytania i odpowiedzi dzieci za każdym razem potrafią mnie zaskoczyć. Praca z nimi przynosi wiele radości, energii i satysfakcji. Według mnie każde dziecko jest wyjątkowe i niepowtarzalne, dlatego celem jaki stawiam sobie w pracy, jest poznanie indywidualnych potrzeb każdego wychowanka. Staram się aby atmosfera w naszej grupie była przyjemna, radosna oraz pełna ciepła i szacunku. Pomagając dziecku w drodze do wspaniałej przyszłości wzbogacam nie tylko świat dziecka, ale także swój własny. 

CZYTAJ WIĘCEJ

 

Anna Stefaniak - nauczyciel wychowania przedszkolnego

Anna Stefaniak - nauczyciel wychowania przedszkolnego

W pracy w przedszkolu bardzo ważne jest dla mnie poczucie bezpieczeństwa dzieci, bez niego nie możemy odpowiednio wspierać ich rozwoju i edukacji. Staram się najpierw zbudować odpowiednią  atmosferę i relację z dziećmi, by następnie móc indywidualnie rozwijać zainteresowania oraz wspierać realizacje potrzeb moich małych podopiecznych.

 

CZYTAJ WIĘCEJ

 

Michalina Borkowska - nauczyciel wychowania przedszkolnego

Michalina Borkowska - nauczyciel wychowania przedszkolnego

Spędzanie czasu z dziećmi daje mi mnóstwo uśmiechu każdego dnia. Uwielbiam dziecięcą naturalność i niczym nieskrępowaną radość. Ich błysk w oczach i ciekawość otaczającym światem. Dlatego w pracy z najmłodszymi staram się rozwijać i pielęgnować w nich małego odkrywcę i zachęcać do dalszych poszukiwań. W swoim podejściu do wychowania kieruję się przede wszystkim życzliwością, empatią i szacunkiem do drugiego człowieka.

CZYTAJ WIĘCEJ

 

Joanna Kowalczyk - nauczyciel wychowania przedszkolnego

Joanna Kowalczyk - nauczyciel wychowania przedszkolnego

Gdy tylko przestałam powtarzać, że jak będę duża to zostanę aktorką albo piosenkarką, to mówiłam, że chcę pracować w przedszkolu. Kilkanaście lat później zostałąm absolwentką studiów z zakresu Pedagogiki przedszkolnej i wczesnoszkolnej oraz Edukacji integracyjnej i włączającej.

CZYTAJ WIĘCEJ

 

Anna Jaworska - asystent nauczyciela

Anna Jaworska - asystent nauczyciela

Uważam, że w pracy z Dziećmi najważniejsze jest zapewnienie im poczucia bezpieczeństwa oraz przestrzeni w której mogą się rozwijać. Każde Dziecko jest wyjatkowe i nosi w sobie przeróżne talenty, a naszą rolą jest je dostrzegać i pomagać doskonalić.  

Dzieci są niesamowite, ich energia, ciekawość, pomysłowość, otwartość, sposób w jaki wyrażają swoje emocje, nie przestaje mnie zadziwiać. Towarzyszenie naszym Szkrabkom każdego dnia, w radościach, smutkach, zwycięstwach i porażkach jest dla mnie bardzo inspirujące i sprawia mi niesamowitą przyjemność. Jestem ogromną fanką wychowania przez sztukę, które to otwiera głowę, oczy i serce, wspomagając tym rozwoj w każdym obszarze. Sama wciąż uczę się dostrzegać piękno w codzienności, i jest dla mnie wielką radością, że w tym procesie uczestniczą wraz ze mną Dzieci i przede wszystkim to one są dla mnie największą inspiracją. 

CZYTAJ WIĘCEJ

 

Anna Oreszczuk - nauczyciel wychowania przedszkolnego

Anna Oreszczuk - nauczyciel wychowania przedszkolnego

Przebywanie wśród dzieci sprawia mi nieustannie mnóstwo radości. Obcując z najmłodszymi staram się zawsze patrzeć na świat ich oczami, by lepiej rozumieć i przeżywać z nimi wszystkie smutki i radości. Cieszą mnie i napawają dumą każde, nawet najmniejsze osiągnięcia i sukcesy moich podopiecznych.

           

CZYTAJ WIĘCEJ

 

Anna Fałdrowicz - nauczyciel wychowania przedszkolnego

Anna Fałdrowicz - nauczyciel wychowania przedszkolnego

Praca w zawodzie sprawia mi ogromną radość i przynosi dużo satysfakcji. Czas spędzony z dziećmi jest dla mnie niezwykłym czasem, w którym mogę obserwować rozwój małego człowieka, wspierać go w poznawaniu świata oraz pomagać mu budować odpowiedni system wartości, który będzie mu pomocny w dorosłym, czekającym go świecie. Widząc nawet najmniejsze postępy moich podopiecznych, rozpiera mnie ogromna duma. Niezmiernie ważne jest, by w pierwszych latach życia dziecka pozwolić mu na wszechstronny rozwój, pielęgnowanie pasji i zainteresowań. Szczególną uwagę zwracam na indywidualne podejście do każdego dziecka i zaspokojenie potrzeb każdego wychowanka. 

 

CZYTAJ WIĘCEJ

 

Paulina Czerniak - nauczyciel wspomagający

Paulina Czerniak - nauczyciel wspomagający

Od zawsze widziałam, że chcę pracować z dziećmi, ponieważ codzienny kontakt z małymi odkrywcami otaczającego nas świata, pozwala mi się spełniać przez wzajemną naukę oraz budowanie pozytywnych relacji. Swoje doświadczenie zdobywałam przez wieloletnie prowadzenie zimowisk dla dzieci ze szkół podstawowych. Od 2018 roku jestem związana ze Stowarzyszeniem Bardziej Kochani, w ramach którego wyjeżdżam jako wychowawca na kolonie dla osób z Zespołem Downa. W relacjach z dziećmi najważniejsze jest dla mnie ich poczucie bezpieczeństwa, zaufanie oraz uśmiech. Ostatnio interesuje mnie Bajkoterapia, a wolne chwile poświęcam na dobrą książkę lub puzzle.

CZYTAJ WIĘCEJ

 

Katarzyna Borzęcka - nauczyciel wychowania przedszkolnego

Katarzyna Borzęcka - nauczyciel wychowania przedszkolnego

"Znacznie lepsze od wychowania jest przyjazne przewodnictwo" - to słowa Jespera Juula, duńskiego psychologa, terapeuty rodzinnego i pedagoga, które towarzyszą mi codziennie w pracy z dziećmi. Myślę, że wypracowanie u dzieci posłuszeństwa nie jest dobrym przygotowaniem dla przyszłego ich życia. Dużo mądrzejsze jest pozwolenie im na decydowanie w wielu podejmowanych przez nich czynnościach, dopuszczanie ich do głosu, ale  przede wszystkim dostrzeganie ich pragnień i potrzeb. Warto jest zaufać dzieciom i uważnie słuchać tego, co mówią. Wierzę, że dzięki dialogowi, w którym każdy ma głos - również dzieci, dużo bardziej możliwe jest to, że staną się oni w przyszłości dorosłymi, którzy będą umiejętnie podejmować własne decyzje i świadome wybory, a drugiej osobie okazać szacunek i serdeczność.

Niezmiernie ważną rzeczą, szczególnie w kontakcie z dziećmi, jest okazywanie cierpliwości, wykazywanie się spokojem, uśmiech, poczucie humoru, ale przede wszystkim zapewnienie poczucia bezpieczeństwa. Nie ma większej przyjemności dla nauczyciela jak to, gdy Przedszkolak przekracza próg sali przedszkolnej pełen zaufania, radości, ciekawości i gotowości na to, co przyniesie nowy dzień.

 

CZYTAJ WIĘCEJ

 

Joanna Włodek - nauczyciel wychowania przedszkolnego

Joanna Włodek - nauczyciel wychowania przedszkolnego

W pracy nauczyciela i wychowawcy najistotniejsze jest dla mnie dobre przygotowanie dziecka do dorosłości. Nie jest to jednak łatwe zadanie, gdyż świat zmienia się nieustannie i trudno jest przewidzieć jak będzie wyglądał za 10 czy 15 lat. Istnieją jednak takie cechy i umiejętności, które warto pielęgnować w dziecku niezależnie od tego w jakiej rzeczywistości przyjdzie mu żyć. Moim zdaniem jest to adekwatna wiara we własne możliwości, odwaga w podążaniu za tym co dla niego ważne, radzenie sobie z trudnościami, umiejętność rozwiązywania problemów i zgodnego współdziałania z innymi.

CZYTAJ WIĘCEJ

 

Zobacz również

Nasza kadra

Katarzyna Dramińska - nauczyciel wychowania przedszkolnego

Katarzyna Dramińska - nauczyciel wychowania przedszkolnego

Każdego dnia staram się towarzyszyć dzieciom i wspierać je w przeżywaniu emocji, pokonywaniu trudności i dążeniu do samodzielności. W mojej grupie dużo się przytulamy, śmiejemy i śpiewamy, by w wesołej i domowej atmosferze badać wszystko to, co ...