Szkrabki youtube Szkrabki google plus

Kadra

Zadaniem nauczyciela jest bycie przewodnikiem, który towarzyszy w naturalnym odkrywaniu dziecięcych predyspozycji i uzdolnień. Wierzymy, że sposób, w jaki dzieciom przekazywane są podstawowe wartości, oraz rozbudzany jest zapał do gromadzenia i przyswajania wiedzy, ma wpływ na to, jakimi staną się w przyszłości uczniami, pracownikami, rodzicami, partnerami.

W pracy z dziećmi nauczyciele skupiają się na mocnych stronach i zdolnościach każdego dziecka, starając się odkryć preferowane przez nie sposoby uczenia się. Świadomie dobierają metody i środki nauczania, organizując przestrzeń edukacyjną w taki sposób, by odpowiadała indywidualnym potrzebom, a jednocześnie wspomagała rozwój grupy.

Nasi nauczyciele to osoby, dla których praca jest pasją, ciągle doskonalący się zarówno poprzez studia podyplomowe jak i warsztaty. Wszyscy wychowawcy posiadają kwalifikacje do nauczania dzieci w wieku przedszkolnym i systematycznie odbywają szkolenia z zakresu pierwszej pomocy. Przedszkole stara się prowadzić politykę kadrową, mającą na celu długofalową współpracę z nauczycielami.

 

Agnieszka Bednarkiewicz-Sowińska – dyrektor zespołu placówek oświatowych

Agnieszka Bednarkiewicz-Sowińska – dyrektor zespołu placówek oświatowych

Prezes Zarządu Fundacji Ewangelickie Towarzystwo Oświatowe. Absolwentka Wydziału Rolniczego SGGW, w ramach studiów podyplomowych ukończyła Pedagogikę, Informatykę dla nauczycieli, Matematykę,  Przygotowanie kadry do prowadzenia kształcenia na odległość (e-learning), oraz Zarządzanie Oświatą na UW. Pracowała jako nauczycielka w gimnazjum, była wicedyrektorem w szkole społecznej STO. W roku 2001 uzyskała tytuł nauczyciela dyplomowanego.

CZYTAJ WIĘCEJ

 

Małgorzata Kwiatkowska – członek Zarządu Fundacji ETO

Małgorzata Kwiatkowska – członek Zarządu Fundacji ETO

Aktualnie na urlopie macierzyńskim.

Absolwentka Wydziału Pedagogicznego UW, nauczycielka edukacji wczesnoszkolnej i przedszkolnej, pedagog społeczny. Wiele lat spędziła poza Polską – mieszkała w Etiopii, Belgii i Holandii, stykając się z różnymi kręgami kulturowymi i systemami oświatowymi. Założycielka Polonijnego Stowarzyszenia Kulturalno – Oświatowego „Osstoja” w Holandii oraz działającej przy nim Polskiej Szkoły i Klubu Malucha. Mężatka, mama Hani oraz  Zosi.

CZYTAJ WIĘCEJ

 

Anna Spruch – dyrektor przedszkola

Anna Spruch – dyrektor przedszkola

Wierzę, że każdy człowiek jest nie tylko artystą, który może kształtować rzeczywistość, ale sam w sobie stanowi dzieło sztuki. Wszystko co mówi i robi jest sposobem wyrazu własnych emocji, doświadczeń i pragnień. Podobnie jak interpretacja dzieła sztuki, również interpretacja zachowań drugiej osoby stanowi próbę odkrycia bogactwa tego, co ukryte pod powierzchnią. By osiągnąć ten cel, konieczna jest nie tylko wiedza, ale i wrażliwość. Dziecko chce być zrozumiane i pragnie, by jego emocje zostały zaakceptowane. Wtedy czuje się bezpiecznie, może się rozwijać i przekraczać własne granice. Zaczyna błyszczeć wewnętrznym światłem, zaskakując wszystkich wokół – jak prawdziwe arcydzieło w wielkiej galerii ludzkości.

CZYTAJ WIĘCEJ

 

Agnieszka Schaitter – wicedyrektor przedszkola

Agnieszka Schaitter – wicedyrektor przedszkola

Staram się budować więzi oparte na zrozumieniu, zaufaniu i poczuciu bezpieczeństwa, poprzez szacunek do każdego dziecka, jego myśli, wyborów, decyzji, pracy, jaką wkłada w codzienne odkrywanie świata, a także niepowodzeń i zmagań, które temu towarzyszą. Dążę do wszechstronnego rozwoju moich podopiecznych. Słucham, obserwuję i wierzę, że szczerość i zaufanie, jakim obdarzają mnie dzieci, owocuje możliwością dogłębnego poznania ich potrzeb, na które jako nauczyciel, chcę odpowiadać jak najlepiej. Uważam, że największą radość przynosi pokonanie trudności, opanowanie nowych umiejętności, osiągnięcie choćby najmniejszego celu. Traktuję dzieci poważnie, staram się dawać wskazówki i pomagać odnaleźć własną drogę. Pozwalam na samodzielność, która uczy dojrzałości i odpowiedzialności.

CZYTAJ WIĘCEJ

 

Ewa Janus - metodyk i pedagog

Ewa Janus - metodyk i pedagog

Doskonale pamiętam, jakie to trudne, skomplikowane i pełne wyzwań zadanie – być dzieckiem. Uparcie szukam wielu stron i perspektyw tej samej sytuacji, bo ludzie przecież tak pięknie się od siebie różnią. Staram się przewidywać, w jaki sposób moje działania edukacyjne czy wychowawcze mogą wpłynąć na to, jakim uczniem, pracownikiem, partnerem czy rodzicem będzie dziecko za kilka czy kilkanaście lat.

CZYTAJ WIĘCEJ

 

Maria Bursche – nauczyciel i metodyk języka angielskiego

Maria Bursche – nauczyciel i metodyk języka angielskiego

Aktualnie na urlopie macierzyńskim.

Zajęcia z dziećmi pobudzają moją kreatywność oraz dają mi ogromną satysfakcję – nic nie cieszy tak, jak pozytywne reakcje uczniów na to, co dla nich przygotowuję. A, jak wszyscy wiemy, dzieci zawsze są szczere. W „Szkrabkach” uczę języka angielskiego we wszystkich grupach wiekowych. Staram się, by każde nasze spotkanie było świetną zabawą zarówno dla dzieci, jak i dla mnie samej. 

CZYTAJ WIĘCEJ

 

Małgorzata Polanowska - nauczyciel muzyki

Małgorzata Polanowska - nauczyciel muzyki

Z każdym rokiem utwierdzam się, że to co robię ma sens. Uwielbiam patrzeć na roześmiane buzie maluchów, które w sposób spontaniczny i naturalny wyrażają swoje emocje. Podczas zajęć muzycznych chcę zarazić dzieci tym, co najbardziej kocham: muzyką, śpiewem i tańcem. 
 

CZYTAJ WIĘCEJ

 

Anna Idzikowska-Guzy – logopeda

Anna Idzikowska-Guzy – logopeda

Kiedyś moja córką powiedziała: „Mamo zazdroszczę Ci twojej pracy. Dlaczego? Bo Ty cały dzień bawisz się z dziećmi i grasz w różne gry.” Tak, to prawda. Staram się aby na moich zajęciach jak najwięcej było zabawy, bo dobrze zaplanowana i zorganizowana zabawa spełnia również funkcję terapeutyczną. Podczas terapii zabawa stwarza okazję do przyswojenia nowych słów, określeń, pojęć, doskonali mowę, uczy prawidłowej komunikacji. Powoduje, że dziecko łatwiej znosi trudności wynikające z potrzeb systematycznych ćwiczeń, a także dzięki niej chętnie bierze udział w zajęciach.

CZYTAJ WIĘCEJ

 

Monika Otłowska - nauczyciel języka angielskiego

Monika Otłowska - nauczyciel języka angielskiego

Praca w zawodzie nauczyciela języka angielskiego sprawia mi ogromną satysfakcję oraz stanowi cenne źródło inspiracji. W pracy z dziećmi staram się aby nauka języka angielskiego, stała się wspaniałą przygodą i zabawą, już od pierwszego spotkania. Nieodłącznym elementem moich zajęć jest ruch oraz różnego rodzaju gry i zabawy, które nie tylko urozmaicają lekcje ale również w interesujący i łatwy sposób umożliwiają dzieciom przyswajanie nowego słownictwa.

CZYTAJ WIĘCEJ

 

Magdalena Gniewosz - nauczyciel języka angielskiego

Magdalena Gniewosz - nauczyciel języka angielskiego

Jestem absolwentką lingwistyki stosowanej na Uniwersytecie Warszawskim.

Od zawsze marzyłam o pracy w przedszkolu i cieszę się, że obecnie mogę spełniać się w tym zawodzie. Praca z dziećmi, jak również nauczanie języka angielskiego jest moją pasją i daje mi dużo satysfakcji.

CZYTAJ WIĘCEJ

 

Maciej Gadowski - nauczyciel wychowania fizycznego

Maciej Gadowski - nauczyciel wychowania fizycznego

Absolwent Akademii Wychowania Fizycznego w Warszawie, trener piłki nożnej w trakcie kursu UEFA A. Ponad 6 lat doświadczenia w pracy z dziećmi i młodzieżą. Od 3 lat trener rocznika 2005 w KS SEMP Warszawa. W zajęciach główny nacisk kładę na radość z uprawiania aktywności fizycznej poprzez możliwość poznania jej różnorodności.

CZYTAJ WIĘCEJ

 

Wychowawcy grup

Anna Oreszczuk - nauczyciel wychowania przedszkolnego

Anna Oreszczuk - nauczyciel wychowania przedszkolnego

Przebywanie wśród dzieci sprawia mi nieustannie mnóstwo radości. Obcując z najmłodszymi staram się zawsze patrzeć na świat ich oczami, by lepiej rozumieć i przeżywać z nimi wszystkie smutki i radości. Cieszą mnie i napawają dumą każde, nawet najmniejsze osiągnięcia i sukcesy moich podopiecznych.

           

CZYTAJ WIĘCEJ

 

Anna Stefaniak - nauczyciel wychowania przedszkolnego

Anna Stefaniak - nauczyciel wychowania przedszkolnego

W pracy w przedszkolu bardzo ważne jest dla mnie poczucie bezpieczeństwa dzieci, bez niego nie możemy odpowiednio wspierać ich rozwoju i edukacji. Staram się najpierw zbudować odpowiednią  atmosferę i relację z dziećmi, by następnie móc indywidualnie rozwijać zainteresowania oraz wspierać realizacje potrzeb moich małych podopiecznych.

 

CZYTAJ WIĘCEJ

 

Izabela Piątek - nauczyciel wychowania przedszkolnego

Izabela Piątek - nauczyciel wychowania przedszkolnego

Wychowanie dziecka jest fascynującą podróżą, w dodatku bez mapy, ale też najtrudniejszą z podróży, jakie można odbyć. […] To z pewnością dużo trudniejsza i wyższa góra niż Mount Everest.” (Martyna Wojciechowska). Nikt nie wie, jak będzie wyglądać podróż jego życia, ile na swojej drodze napotka zakrętów, jednak nauczyciel-wychowawca dotąd, dopóki będzie mógł, postara się być w jej pokonywaniu jak najlepszym przewodnikiem.

Od najmłodszych lat wiedziałam, że moja przyszłość będzie związana z dziećmi, dlatego też wybór kierunków studiów nie był przypadkowy - Edukacja wczesnoszkolna z wychowaniem przedszkolnym, następnie zaś Pedagogika korekcyjna. 

CZYTAJ WIĘCEJ

 

Joanna Kowalczyk - nauczyciel wychowania przedszkolnego

Joanna Kowalczyk - nauczyciel wychowania przedszkolnego

U mnie następnym etapem po „jak będę duża to zostanę aktorką/piosenkarką/modelką” było „chcę pracować w przedszkolu”. Temu marzeniu pozostałam wierna. Pociągnęło to za sobą konsekwencje w postaci studiów z zakresu Pedagogiki przedszkolnej i wczesnoszkolnej oraz Edukacji integracyjnej i włączającej.

CZYTAJ WIĘCEJ

 

Joanna Włodek - nauczyciel wychowania przedszkolnego

Joanna Włodek - nauczyciel wychowania przedszkolnego

W pracy nauczyciela i wychowawcy najistotniejsze jest dla mnie dobre przygotowanie dziecka do dorosłości. Nie jest to jednak łatwe zadanie, gdyż świat zmienia się nieustannie i trudno jest przewidzieć jak będzie wyglądał za 10 czy 15 lat. Istnieją jednak takie cechy i umiejętności, które warto pielęgnować w dziecku niezależnie od tego w jakiej rzeczywistości przyjdzie mu żyć. Moim zdaniem jest to adekwatna wiara we własne możliwości, odwaga w podążaniu za tym co dla niego ważne, radzenie sobie z trudnościami, umiejętność rozwiązywania problemów i zgodnego współdziałania z innymi.

CZYTAJ WIĘCEJ

 

Dagmara Dziewińska – nauczyciel wychowania przedszkolnego

Dagmara Dziewińska – nauczyciel wychowania przedszkolnego

Aktualnie na urlopie macierzyńskim.

Ważne jest dla mnie, aby w mojej grupie dzieci czuły się bezpiecznie, jak w domu. Dbam o dobre relacje między rówieśnikami, poprzez swoje zachowanie uczę ich wartości, które są najważniejsze w życiu: szacunku do siebie i innych ludzi, dobra i piękna. Uczę dzieci  poprzez doświadczenia. Eksperymenty pobudzają naturalną ciekawość, dają mnóstwo radości (nie tylko dzieciom). Wspólne eksperymentowanie to doskonała zabawa, a jednocześnie nauka w łatwy i przyjemny sposób. 

CZYTAJ WIĘCEJ

 

Katarzyna Borzęcka – nauczyciel wychowania przedszkolnego

Katarzyna Borzęcka – nauczyciel wychowania przedszkolnego

"Znacznie lepsze od wychowania jest przyjazne przewodnictwo" - to słowa Jespera Juula, duńskiego psychologa, terapeuty rodzinnego i pedagoga, które towarzyszą mi codziennie w pracy z dziećmi. Myślę, że wypracowanie u dzieci posłuszeństwa nie jest dobrym przygotowaniem dla przyszłego ich życia. Dużo mądrzejsze jest pozwolenie im na decydowanie w wielu podejmowanych przez nich czynnościach, dopuszczanie ich do głosu, ale  przede wszystkim dostrzeganie ich pragnień i potrzeb. Warto jest zaufać dzieciom i uważnie słuchać tego, co mówią. Wierzę, że dzięki dialogowi, w którym każdy ma głos - również dzieci, dużo bardziej możliwe jest to, że staną się oni w przyszłości dorosłymi, którzy będą umiejętnie podejmować własne decyzje i świadome wybory, a drugiej osobie okazać szacunek i serdeczność.

 

CZYTAJ WIĘCEJ

 

Paula Lesińska – nauczyciel wychowania przedszkolnego

Paula Lesińska – nauczyciel wychowania przedszkolnego

"Wszystkiego, co naprawdę warto wiedzieć nauczyłem się w przedszkolu". Tymi słowami filozofa Roberta Fulghuma kieruję się w swojej pracy zawodowej. Dzieci są dla mnie bardzo ważne. Wierzę, że zapewnienie im bezpieczeństwa we wczesnym etapie nauczania jest początkiem ich spontanicznego i naturalnego wejścia w proces edukacji. Jestem przekonana, że każdy z moich podopiecznych jest niepowtarzalną jednostką, dlatego też w swojej pracy stosuję zasadę indywidualizacji. Zachęcam do poznawania świata poprzez muzykę, zajęcia artystyczne i ruchowe, wierząc, że wielopłaszczyznowe podejście pozwala dziecku samodzielnie wybrać najlepszą drogę rozwoju.

CZYTAJ WIĘCEJ

 

Halina Mierzejewska - nauczyciel wychowania przedszkolnego

Halina Mierzejewska - nauczyciel wychowania przedszkolnego

W kontakcie z dziećmi najważniejsze jest dla mnie tworzenie bezpiecznej przestrzeni, w której mogą czuć się swobodnie i naturalnie. Zależy mi na budowaniu przyjaznej atmosfery w grupie opartej na szacunku i wzajemnym wsparciu. Tylko w stabilnych i spokojnych warunkach dziecko może rozwijać adekwatne poczucie własnej wartości.

CZYTAJ WIĘCEJ

 

Katarzyna Benza - nauczyciel wychowania przedszkolnego

Katarzyna Benza - nauczyciel wychowania przedszkolnego

„Powiedz mi, a zapomnę. Pokaż mi, a zapamiętam. Pozwól mi działać - a zrozumiem i rozwinę skrzydła”. Podążając za myślą Konfucjusza codziennie dokładam wszelkich starań, aby odkrywać dziecięce potencjały i umożliwiać im wszechstronny, harmonijny rozwój. Razem odkrywamy to, co nowe i nieznane, a każdy dzień jest dla nas przygodą i wyzwaniem.

CZYTAJ WIĘCEJ

 

Agata Cichańska - nauczyciel wychowania przedszkolnego

Agata Cichańska - nauczyciel wychowania przedszkolnego

W pracy z dziećmi najwspanialsze jest to, że nic dwa razy się nie zdarza, a każdy nowy dzień niesie ze sobą kolejne wyzwania. Sprawia mi ogromną satysfakcję przeżywanie tych chwil z moimi wychowankami. Pierwsze kroki, pierwsza napisana litera, pierwsza samodzielnie zrobiona kanapka – jest mnóstwo powodów do radości! W moim warsztacie pracy dominują zabawy muzyczno-ruchowe, bo sama jestem trochę jak dziecko – nie mogę usiedzieć w miejscu – więc razem z dziećmi śpiewamy, tańczymy, gramy na gitarze i turlamy się po dywanie. Od tego jest dzieciństwo!

CZYTAJ WIĘCEJ

 

Katarzyna Rybakowska - nauczyciel wychowania przedszkolnego

Katarzyna Rybakowska - nauczyciel wychowania przedszkolnego

Aktualnie na urlopie macierzyńskim.

W swojej pracy zawsze kieruję się dobrem dziecka, staram się dostrzegać jego indywidualne potrzeby i zainteresowania oraz wspierać harmonijny rozwój. Dążę do tego, by zapewniać poczucie bezpieczeństwa, rozbudzając jednocześnie wiarę we własne możliwości i zachęcając do samodzielnego działania. Ogromne znaczenie ma dla mnie także budowanie dobrych relacji w grupie, opartych na wzajemnym szacunku, życzliwości i zaufaniu.

CZYTAJ WIĘCEJ

 

Zobacz również

Nasza kadra

Agnieszka Mierzewska - nauczyciel wychowania przedszkolnego

Agnieszka Mierzewska - nauczyciel wychowania przedszkolnego

Co robi pies myśliwski? Myśli.
Jakie znacie pojazdy latające? – Samolot, helikopter i sanki świętego Mikołaja.
A czy pani wie, że wczoraj znalazłem w piaskownicy prawdziwą kość dinozaura?

Dzieci codziennie mnie zaskakują: oryginalnymi skojarzeniami, świeżością ...